2012. augusztus 21., kedd

Szathmáry Olga Ottilia - Lovaglás a Garancsi tónál

Szathmáry Olga Ottilia
Lovaglás a Garancsi tónál

network.hu
Száguld a paripa,
sarkalja lovasa.
A széllel suhannak,
 a fák Szaladnak.
Piliscsaba dombtetőn,
Gyeplő a kézben.
Garancsi-tó ott lenn,
itatni készen.

network.hu

Üget már a csapat,
hosszú volt a vágta.
Hajnali mező illata bódít,
a közeli  víz hűsölésre csábít.

Dombról leereszkedve:
nádast megkerülve,
ló és lovasa gázol a tóba,
mégis ijedten röppen fel a vadkacsa.


Csobban Csillag is, a sárga kanca.
Elégedetten dugja fejét a vízbe,
prüszköl; fröcsköl; nézek a partra.
Keservesen nyerít Bambi,
a kicsinye.

Egy ugrás és hopp, Csillag csikaja
a békalencsés tóba huppan.
Anya és kiscsikója egymás felé úsztak,
harapták a vizet boldogan hancúroztak.

A tóból kigázoltunk,
horgászok örömére.
Csapathoz visszatértünk,
ügettünk mindenki kedvére.

network.hu
.

Felkapaszkodtunk a domboldalra,
Előttünk Piliscsaba,
Mögöttünk a tó és Tinnye,
körben, dombok- erdők és hegyek.

network.hu

Meg is száradtunk,
mire a Csárdához értünk.
Csizmámból kiöntöttem a vizet.
mezítláb vártam asztalnál az ebédet.

Tárkonyos raguleves,
el is teltem véle.
Korsó sör, nem kell
jogosítvány a lóra!

Lovardába érve: lócsutakolás,
Csak utána zuhanyzás.
A sátrak a kiserdőnél voltak leverve,
mellette leheveredtem.

Sokáig néztem a lenyugvó napot.
Hirtelen sötétedett.
Csak a csillagok voltak fölöttem.
Az éj volt puha takaróm.


Budakeszi, 2012. 07.05.
Szathmáry Olga Ottilia


Forrás: képek, internet, és saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése