2012. augusztus 21., kedd

Szathmáry Olga Ottilia - Esőtánc


Szathmáry Olga Ottilia
Esőtánc


network.hu

 

A májusi eső odakünn
csöndesen csepereg.
A forró áprilisi nyarat elűzte
az éjji fergeteg.
Hatalmasra nőtt a felkelő hold.
Hajnaltájt még ébren volt,
aludni nem volt bolond.


Nézte, mint trónolása idején
teljességgel nem láthatott:
Nézte büszkén, mit a természet nappal alkotott.
Nézte a zöld leveleit bontott fákat,
bokrok között madarakat,
Nézte miként öntözi élet vize,
a szirmaikat  bontogató virágokat.



Kora reggel a felhőket aranysárgára festette
 a kikandikáló  napkorong.
Köszöntötte a Holdat és bíztatta térjen nyugovóra,
 őrködik míg borong.
Később sötét felhők takarták a napot,
esőanya kibontotta köpönyegét:
itatja a szomjazó föld minden teremtményét,
hullatja  örömkönnyét.



Csipp-csepp koppan a cserepeken,
Összegyűlik és lecsorog az ereszeken.
Hordó tárolja, később is olthassa szomjúságát,
növényeinek, köszönöm esőanya gondosságát.



Ablakból is az eső látványát nézni szeretem.
Időnként nem bírok magammal,
kimegyek s az udvarra, s testem:
ESŐANYA örömkönnyűiben megfürdetem.
Kitárom karom,
 arcom - felé fordítom –járom táncolom.



Pörgök, forgok. 
Jó boldogságom táncát táncolnom.
Csak úgy meztélábasan szökkelek,
a temészttel jó eggyé válnom.
Gyermekként is a kastély udvaron
hányszor röpültem sárosan!
Leánytáncom  járom most is felhőtlen,
gondtalan boldogságosan.

network.hu



Eggyé váltam az esőcseppekkel, 
kik mindenhová boldogságot hintenek.
Emberek Ó! Miért veszett ki belőletek
a boldogsága hiteteknek?
Gonosz szó, másokon vett sérelem,
 tett NEKTEK miért miért okoz örömöt?
Gyűlölködéstek, mindennapi gonoszságtok,
saját magatok mérge KÖZÖNYÖTÖK!



Lehet, hogy táncom SZÁMOTOKRA botor,
szerintem ÉGNEK ÁLDÁSA!
Nőnek NŐKÉNT, Édesanyának ÉDESANYAKÉNT, NAGYMAMAKÉNT helyt álltam.
Édes vágy oly rég csak Rád vártam,
Vívódások VÉGÁLLOMÁSA!
SZERETETBEN, SZERELEMBEN 
 HÍRVIVŐKÉNT
LELKI BÉKÉM MEGTALÁLTAM.


ESŐANYA!

BOLDOG BÉKEKÖNNYED 
ÖRÖKKÖN ÖRÖKKÉ

 MEGHÁLÁLOM!


Budakeszi, 2012. május 4.
Szathmáry Olga Ottilia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése