2013. december 6., péntek

Szathmáry Olga Ottília - Dal Orpheuszhoz - Első szonett Eurüdiké vágyakozása -Második szonett - Orpheusz szerelméhez 3.Szonett


Szathmáry Olga Ottília
Dal Orpheuszhoz
(Rainer Maria Rilke költőnek válaszom)
Első szonett
network.hu


Szeretném hallani Orpheusz dalát!
Elbűvölné szívek gyönyörűségét,
szerelemre éhezők rezdülését.
Kőszívűek teremtett világ zaját.

Fürkészd ki szerelmesek sóhaját Szél!
Kedves napsugár keress a férfinak
Eurüdikét, s adj szerelemes vágyat.
Ki Hadész birodalmával szembe néz.

Réteken boldogan lejtettem táncom.
Orpheusz, alvilágban hallom dalod!
Vagyok Apollón lánya, kígyó marta.

Ím eljöttél érettem szerelmesem.
Bíz Hadész Istenben és én követlek.
Alá száltál pokloknak, ne nézz hátra!

2013. október 1.


network.hu



 
Szathmáry Olga Ottília
Eurüdiké vágyakozása (Szonett 2.)

network.hu

 
Alvilágban sivár élnem Kedvesem.
Hárfád húrján zengő csodás dallamod
felizzít, vágyom Rád – lettem rabod.
Vigyél magaddal Orpheusz szerelmem!

Mező üde zöld füve, nászágyunk vár.
Fejed álomra – ölembe hajtanád.
Állatok meséltek Neked hajdanán.
Bennem él szerelmed. Gondolsz-e még rám?

Kettőnket kígyó mérge választott szét!
Hadész bánhatná ugyan irigységét.
Perszephoné szívét lágyítja dalod…

Elválaszthatnak, ám szerelmünk örök.
Várnak még földön túli örömök!
Pengesd csak hárfád húrját, Orpheuszom!

Budapest, 2013. október 5.

network.hu



Szathmáry Olga Ottília
Orpheusz szerelméhez
3.Szonett



network.hu

Nélküled nem teljes kedves - életem!
Lettél szívemnek százszorszép virága.
Égboltnak hiányzik, fénylő csillaga.
Eurüdiké! Szerelmem, édesem!

Nincs társam, ki vélem örökké lenne.
Sziréneket is elbűvölte lantom.
Fájdalmamtól omlanak le hegyormok.
Leszállok az alvilágba éretted!

Vezetlek rejtekembe, kézen fogva.
Madarak csivitelve vidámítnak.
Hallhatod majd őzek miről fecsegnek.

Megmentelek Hadész birodalmából.
Alkut kötök saját akaratomból.
Eurüdikém jössz-e még mögöttem?

network.hu

Budapest, 2013.október 6.



Forrás,
Szerk: Szathmáry Olga Ottília
Rajz: Reich Károly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése